Tuesday 21 April 2015

Pelamin - Ayu Wedding Planner


Hai.

Semalam officially genap sebulan. Dah sebulan, baru la terhegeh-hegeh nak start enjin. Biasa la, emosi dan kehidupan baru nak stabil. Elok la rasanya benda pertama aku review pasal majlis kawen aku ialah Wedding Planner. Diorang pun mesti dok tunggu je feedback dari customer yang dah basi ni. Konon nak tunggu dedua majlis setel. Sudahnya, haa amek kau dah sebulan. Hahahaha

Misi nak cari wedding planner bagi aku benda yang buat hidup kau stress tahap dewa jugak la. Bukan apa, ada yang kau suka, tak mampu pulak. Ade yang harga kena bajet, macam ala kadar je presentation diorang. Masa kali pertama aku survey, aku pergi butik pengantin area Gerik je. Masa tu dalam otak ni pikir nak pelamin harga 2.5k je. Tapi request itu ini. Hahahaha memang tak dapat la der. Orang butik pun mesti rasa macam nak lempang muka aku. Kesimpulannya, harga pelamin kalau ikut apa yang aku nak harga dia 5k. Oh boleh tahan mahal jugak, tapi design aku tak berkenan.

Aku pun start la cari area Ipoh (bukan Ipoh je, sampai ke Manjung aku pergi. Sorang-sorang lak tu. Sedih betul nasib kawen dengan orang jauh camni). Tak banyak butik yang nak pergi ke Gerik, sebab jauh katanya. Aku pun paham jugak la issue jarak tu. Dah kang berapa riban pulak aku nak kena bayar untuk transport. Macam-macam ragam wedding planner jugak la aku jumpa. Ada yang diva, ada yang kerek, ada yang double standart, ada yang baik hati. Yang aku shortlist kan :

          • D' Enai (Manjung)
          • Riz Surya (Meru)
          • D' Cemara (Tasek)
          • Ayu Wedding Planner (Medan Gopeng)
Setelah berdiskusi bersama family aku dan syafiq, kitorang decide untuk amek wedding planner tempat yang sama, senang sket nak discus ke apa. Keputusannya, amek la dengan Ayu Weddig Planner. Yeayyyyy. Sebab amek dengan dia? Senang dan selesa nak deal dengan tokey kedai. Dia boleh dengar cakap aku dan dengar apa aku nak. 

Dipendekkan cerita, ni lah dia pelamin aku dan Syafiq.

Pelamin akad nikah. Ni memang aku request nak simple je. 
Pelamin Gerik. 
Pelamin Tapah. 
Ikutkan pasang pelamin kat Gerik hari Khamis, sebab Jumaat tu aku dah busy nak akad nikah. Tetiba pulak lori takde, jadinya kena la pasang hari Jumaat. Takde hal dan aku tak kisah pun pasang hari apa asalkan sempat siap masa majlis aku, sudah. Cuma yang jadi issue, meja makan pengantin diorang pasang depan pelamin. Sebabnya aku tak respon masa diorang mintak confirmation kedudukan meja tu (aku tengah akad nikah kot masa tu, mana ada masa nak tengok phone) Oh no! Itu memang takleh terima sebab aku dah banyak kali cakap meja makan memang nak kat tepi. Taknak ada benda lain yang halang pelamin 6k aku tuh. Hahahaha. Pepagi sabtu sebelum sanding, aku hantar dua hulubalang aku, K.Irin dan Mira untuk kick meja tu ketepi.  Kredit untuk diorang berdua yang tetiba bidang terjun jadi wedding planner. Ekekeke. Thanks jugak untuk wedding planner sebenar sebab tinggalkan banyak barang-barang dekat belakang stage. Kalau tak, memang tak dapat buat ape la dengan meja makan tu. Confirm sanding nanti dengan juraian air mata. Hahahaha.

Ini pulak baju yang aku pakai untuk sanding.

Songket untuk sebelah Gerik.
English Style untuk sebelah Tapah.
Baju aku ni, dua-dua baju baru. Banyak kali jugak aku semput nafas sebab issue baju. Lambat siap. Benda dah last minit, what do you expect? Memang takkan dapat benda yang perfect. Masa tu tak tau nak salahkan wedding planner atau tukang jahit upahan wedding palnner. Aku redha jela apa yang jadi dengan baju tu. Nasib la cacat tu semua boleh cover. Takde la nampak ketara sangat part yang tak ok tu. Pape pun aku bersyukur jugak sebab walaupun banyak kali aku naik angin + jadi hulk, benda tu setel jugak. Bersanding lah kitorang dengan gembira di hari kejadian.

To Ayu Wedding Planner, thanks sebab dah menjayakan majlis kawen aku. Bab pelamin memang tak dinafikan, sangat-sangat puas hati. Pelamin cantek gila, ramai puji. Saya bagi 5 Bintang. Abang Wan ngan Kak Ayu, thanks untuk semua. Muah sikit! Hehehe


1 comment:

  1. ayu wedding planner area medan gopeng kan. kalau request tempat buat di tapah, cas penghataran kira mcm mana yer ? :)

    ReplyDelete