Wednesday 30 May 2012

F.R.I.E.N.D.S

Zara Yusof
zara yang pakai spek tu ye..yang sebelah tu saje nak enteprem skali..:)

Minah ni aku kenal dari orientasi..soalan pertama yang dia tanya, "dah ada boyfren?"..hahahaha, unexpected..yela selalu kan mula2 kenal orang mesti nak tanya cos ape, class mane n bende2 pasal kuliah..masa minggu pertama kuliah, ngan zara ni jugak la melilau cari bilik toturial tak jumpa..tanya orang2 kat fakulti pun semua tak tau (mana nak tau, orang sebut bilik B0011, kitorang bantai Boo11..memang boodoh betul, wakaka)..start dari sem 1 la kitorang kamceng n jadi geng..

     Aku ngan zara bleh geng sebab lawak kitorang selalu ade kesinambungan..nadia panggil zara nasik tambah sebab zara suka je nak menokok nambah ape orang cakap, selit ngan lawak sengal dia tu..penah sekali aku mandi tengah malam, ngan feeling seram nak mandi cepat2 n balik bilik..dia boleh tunggu depan pintu toilet sebab nak sergah aku..memang muka tekejut berok la..sampai esok pagi tak abes gelak pasal muke tekejot aku..bodoh punye zara..zara la geng turun cafe cari makan, zara jugak la pakar kaunseling n penguat semangat time frust ngan balak..hewhew, gedix nak frust2..^.^'

   Tapi satu bende yang aku paling tak suke kawan ngan zara..dia skema n taat setia tahap gaban ngan boyfren dia..kalau boyfren dia kat johor cakap jangan kuar, gurlfren dia yang kat kedah tu pun patuh la *gile beb, faez ade superpower nak tundukkan kau, hahaha*..pastu kalau bergadoh, abes sume henpon kena campak..penah sekali time balik dari kuliah, dorang gadoh2, ketepek henpon tu tegolek kat jalan..pastu menggelabah lari pegi kutip balik n buat muka sedih sebab keypad dah tercabut..extreme kot cinta jarak jaoh dia ni..tapi ok la, dah tunang pun kan, tunggu masa nak kawen je..

**u naek angin??i nak tompang boleyy?? - ayat zara yang aku tak leh lupa sampai sekarang..


Ana @ Kenon

Start baek ngan minah sabahan ni masa hujung sem 1 sebab mula2 masuk UUM dia bff ngan ain kecik (sekarang dah tak kawan)..si kurus ni pun 2x5 ngan zara..masuk ayor jugak..ape yang nak cite pasal kenon ni ek..haa, die kuat tido..die boleh tido dari kul 6 petang sampai 8 pagi esoknya..dah la petang tu ada fogging..selamba je kenon tido tersenyum dalam asap tu..kalau pagi2 set alarm, harammm..memang tak bangun..sampai kitorang yang rase nak bangun amek henpon tu celup dalam gelas..bising bongok..grrrr..

     Habit dia, selalu bangun pagi bancuh nescafe..pastu hirup ngan penuh nikmat ye.. mari cuba.. SSSLLLLRRRRRPPPPP..pergh, dia punye bunyi tu bleh buat orang koma terjaga tau..lagi la macam aku yang tak suka bau n minum nescafe ni..memang tekanan la setiap pagi..lepas tu si kenon ni ade resdong..kalau die bagun pagi kompem hacchhomm2 sampai empat belas ratus kali..kadang2 kesian tengok, sampai mata bengkak jadi macam mata lalat..hahahaha

     Sebab ngan zara selalu takleh ajak kuar, kenon la geng jalan2..pegi mana pun hangkut dia..termasuklah kuar date, hehehe..tapi mase sem 4 kitorang dah renggang sket sebab aku ade balak baru, kenon tak sebulu ngan mamat tu, huhuhu..dia beralih arah kawan ngan bet (geng sabah)..sampai sekarang aku tacing ngan kau kenon (hehehe..takde la, maen2 je).. kenon pun nak kawen dah 02 Jun ni..tapi tak dapat pegi, jaoh sangat nak kena terbang ke sabah tu..pape pun, tahniah geng..

**aku ndak boleh bah kalau ndak minum nescafe - ayat bile aku bisisng tak suka dia minum nescafe..


Siti Samehah

Ct ni pemalu sket (tapi kalau dah gelak sama je macam zara n kenon)..start baek pun mase dah sem 3 kalau tak silap..tu pun sebab aku, zara n kenon kena tukar bilik kat portion D..sebelah bilik budak kecik ni..kebetulan lak ct ni pun satu cos ngan aku..so kitorang pun start la berbaek2..amek class yang same, pegi kuliah skali, amek group pun skali..sampai pernah la ct merajok tak nak cakap ngan aku sebab assignment Visual Reality tak siap..sorry ye sayangku, time tu aku tak matang lagi, hehehe..

     Bilik aku memang ramai orang suka datang melepak, termasuklah ct samehah ni..dia kalau datang suka landing kat katil aku, pastu kuarkan kepala ngadap meja study..pastu motif laen datang bilik kitorang sebab nak meniaga..ct ni tokey tudung..slalu la kitorang memborong tudung ngan harga ekonomi dari dia..untung untung untung, hehehehe..

**walaupun aku ngan ct sama2 orang klate, kitorang tak penah sembang klate berdua..dua2 lupa daratan..haha


Ain Ali

Ain jadi sebahagian ngan hidup aku bila zara n kenon tukar cos..gile mula2 kecewa sebab dah takde geng nak pegi class, sampai la ain datang *ayat feeling terlebih*..tapi sebelum tu pun dah memang kamceng ngan ain..cume jarang satu group je..ain ni sikap tanggunggjawab dia lebih sket..so ok la group ngan aku yang slalu nak tawakal je..dia ibarat diari aku..sume benda ain tolong ingatkan, sampai otak aku sendiri jadi lemau..kalau bleh bagi award, aku nak bagi ain award PA terbaek..hahahaha

     Ain pun macam ct gak, selalu datang melepak kat bilik..pastu datang buat ayat yang bakal kena bahan ngan aku n zara, tukang gelak mesti la kenon n ct..tu yang dia selalu temper n meluat nak datang melepak..yela, ade ke patut ade skali tu datang bagitau "aku takleh tido la semalam, kul 9 tadi dah bangun"..zara pun ape lagi, "eh aku kalau takleh tido kul 7 dah bangun", (tambah ngan macam2 ayat bangang yang lawak sangat konon tu)..meletop la gelak, tunggu ape lagi..sorry beb, ko kan tau zara tu nasik tambah..ekekeke..

**macam zara n ana, ain pun bakal kawen gak..ngan wan - mamat yang selalu tolong backup siapkan assignment kitorang tuh..


ni mase pegi uum nak antar report praktikal..ain gagal dikesan pada masa ni..hehe 

masa ni dah tinggal brape hari je lagi nak chow dari uum..sedeh tau..kenon takde sebab dia pegi bejalan ngan bet..*jangan marah bet, nama kau asek kena mention je..:)*

     

No comments:

Post a Comment