Wednesday 22 January 2014

Teluk Batik


Assalamualaikum...

Hai. Lately memang aku selalu mengomel sebok, sebok, sebok. Memang sebok ceritanya. Kerja tak pernah putus. Hari-hari balik lambat (itu pun kadang-kadang ada jugak manusia yang tak paham bahasa bila aku bagitau aku sebok). Seriously feeling macam hamba kerja. Sometimes. -__-"

Sebab banyak kerja tu, aku macam takde masa untuk diri sendiri. Jarang ada sosial life (ini bukan maksudnya sosial nak enjoy clubbing ke hape, tapi lebih kepada manjakan diri pergi bercuti or what-so-ever. Giteww). Termasuk la jugak takde masa untuk takseindahmana, takda masa nak bermanja dan membelek-belek. Disebabkan itu jugak, ada la dua tiga entry penting yang aku tertinggal dan tak sempat nak update. Makanya, dengan ini saya berjanji untuk update blog saya at least once a week. Promise! (ini kang janji tinggal janji jela. Hahahaha. Bak kata adik aku, "Along bajet macam glemer nak update blog bagai". Lantak ahh. Ade aku kesah? Weekkkk)

Okey habis dah bab intro. Ni nak cerita pasal pantai. Hari tu aku ada la sikit masa terluang di hari minggu (kalau tak selalunya weekend pun kerja tau, sadis kan?), dalam otak pikir nak pergi pantai rileks kan otak. Jadi dengan tak plan pape, tangkap je siapa yang available, terus pecut ke Teluk Batik.

Tadi cakap kan nak pergi rileks kan otak, imagine konon pantai yang damai dan tenang la. Sekali salah hari. Ada pulak event bebudak vespa kat situ. Nahhh, orang kat situ macam lalat hurung tahi habaq kau! Eh geli pulak per-umpamaan aku ni. Okey tukar. Macam semut hurung gula. Sudahnya tak tenang jugak la aku kat situ. HUHUHUHU!

Dalam kereta dah fefeling nak guling-guling atas pasir bagai, musnah semuanya. Sewa kerusi, duduk bawah pokok jela yang mampu. Sambil tunggu sunset. Nak berjemur sangat kang bertukar kaler pulak. Dah la memang dah tak berapa nak cerah dah ni. Bila dah lewat petang sikit baru macam tenang dan tak ramai orang. Lega rasa bila dapat tengok sunset + sedut angin petang.

Paneh ooo.....
Eh tadi cakap taknak berjemur, tapi ter-jemur jugak. Baru la betul feel pergi pantai kenzzz.




Sekian. Jumpa kat next entry. Daa :)

No comments:

Post a Comment