Friday 14 February 2014

Last Weekend


Jujurnya, aku manusia yang tak boleh duduk diam. Sebabnya on weekdays life aku boleh dikatakan agak hectic, bila weekends tetiba kena duduk diam-diam, cannot go. Mula la otak aku loading je nak buat apa, nak pergi mana, nak ajak siapa keluar. Kalau dah terdesak sangat, dapat keluar window shopping sensorang pun jadi la. Sadis! HAHAHA ~

Nasib baik la aku ada kawan yang boleh melayan aku jenjalan. Sama ada diorang terpaksa ataupun dorang kaki merayau jugak, aku tak tau. Yang pasti, sue sama macam aku. Memang kepala segala kaki. Kalau tak aku yang ajak dia, mesti dia yang ajak aku. Sebab tu la pokai, asyik merayau je. Hehehe. Kali ni bawak dua orang tetamu jemputan, wanie dan sham.

Sebab ini unplanned punya projek, jenjalan dekat-dekat je. Pergi Taman Paya Bakau dekat Manjung atau dalam nama kampungnya, taman munyet. Takot oo sebab munyet dia rakus gila. Kalau nampak bawak makanan ataupun sekadar botol air mineral, kompem kena kejor. Kecut perut makcik. Ade sekor tu, siap nak bergusti dengan sham lagi. Serem banget deh! Lepas tu macam biasa, pergi port favourite. Pantai - Teluk Batik. Itu je yang paling dekat pun. Takleh nak demand. Kome layankan je lah gambar-gambar kat bawah ni. Dah memang suka plesing, apa nak buat. Hehehe.









Naik bot. Murah je. RM 5 sekali pusing.

Sebab goyang-goyang atas bot, gamba pun blur dan sebab buas sangat kehulu kehilir atas bot nak bergambar, 10 minit kemudian aku dah loya-loya. APTB!
Biasa kat pantai orang amek gambar melompat. Kitorang tukar sket. Menari zapin. Hahaha
Dia pun taknak kalah. Moonwalk gitew. Wakaka
Last sekali, pergi dinner tepi laut sebelah dengan Jeti Marina Island. Sejuk mata memandang + sejuk satu badan sebab angin kencang.

No comments:

Post a Comment