Thursday 4 October 2012

L.I.P.A.S


Okey, semua eja dan sebut kuat-kuat..L.I.P.A.S..lipas..ye terima kaseh semua..kenapa ngan lipas? meh nak citer..aku rasa memang ramai orang yang tak suka dan geli dan geleman ngan menatang ni..termasuk la aku..uhuk..huk..huk..

Nak dijadikan cerita, semalam aku balik umah family aku dan aku memang dah sedia maklum area rumah aku tu memang banyak menatang lipas ni..dulu masa mula-mula pindah dok situ, malam-malam nampak lipas sume berlari-lari atas jalan nak masuk dalam rumah..seram dowh, macam dalam citer The Mummy tu..huhuhuhu..nasib baek sekarang dah ok dan tak ramai sangat sebab dah pupus kena spray, kena pijak, kena pukul ngan penyapu dan macam-macam lagi..

Oleh sebab menatang lipas ni dah tak ramai sangat, selalunya aku balik pun takde la terserempak ngan dorang..maknenya dah lama jugak la aku dapat tido lena dan aman kat rumah tu..tapi, malang tidak berbau..

Aku kalau kat umah memang spesies tido awal..kul 10 dah masuk bilik tutup lampu (konon tido tu penting untuk kecantikan..padahal pemalas, hahahaha)..dah syok tido, skali kul 2, 3 pagi, ade lak lipas merayau-rayau kat badan, kat rambut..memang takde istilah mamai..terus cargas je bangun pegi bukak lampu..pastu lipas tu pun terkejut tetiba cerah (ataupun sebenarnye dia terkejut tengok aku??), dia pun sebok jugak nak terbang..hah, apelagi, melompat-lompat la aku dalam bilik tu nak selamatkan diri..nasib baek ade spray lipas..terus zassss spray ngalakan pakai air freshner..pastu nampak la dia tegolek menggelupur atas lantai macam kena renjatan letrik..amek kau lipas..nasib baek terus tak leh begerak..kalau tak mesti sampai pagi aku takleh tido..huhuhuhu

Kesimpulanye, aku memang tak suka lipas..sebab aku geli..lagi-lagi kalau dia terbang tu, melilau la aku pun berlari rempuh semua benda nak selamatkan diri..kalau tengah tido aku seriau betul kalau lipas merayau kat badan..bleh rasa kot kaki dia tajam berduri..haissshhh, tak nak imagine lagi..kbai..

eeee, aku tak suka kau!!!!!

No comments:

Post a Comment