Wednesday 24 October 2012

STEVIA


Ramai orang cakap nak diet, nak kurus, tapi makan benda manis-manis (aku tergolong skali la tu kalau nak tahu, hehehehe)..nak buat macam mana memang kita kat Malaysia ni dah biasa ngan budaya manis kan..nak diet, tapi bila nampak Big Apple tanpa pikir panjang beli 2-3 bijik, hadap sensorang..nikmat hidup kau!! Tau tak GULA boleh buat badan kita jadi GEMOK...haa bukan gemok je tapi macam-macam penyakit..yang paling glemer KENCING MANIS (kalau nak tau yang laen pegi google, aku malas nak tulis, banyak sangat :))..tapi orang kita memang suka minum manis-manis ni.. kalau korang memang suka sangat manis tu, apa kata tukar gula tu kepada Stevia sebab Stevia ni memang bagus untuk ganti gula yang kita selalu guna kat rumah tu.. 

Gula Stevia berasal dari DAUN STEVIA dan bukan POKOK TEBU..Stevia adalah sejenis tumbuhan herba yang dikenali juga sebagai “POKOK GULA”. Nama saintifiknya STEVIA REBAUDIANA, bukan saja indah pada nama tetapi unik kerana khasiat daunnya yang dihasilkan boleh menggantikan gula..


pokok stevia..

Stevia merupakan pemanis semulajadi yang tidak mengandungi kalori dan ekstraknya mengandungi kemanisan 300 kali ganda lebih manis dari gula biasa..berasal dari Paraguay, ia telah mula digunakan sejak 1500 tahun lalu sebagai pemanis minuman dan makanan..serbuk Gula OriStevia yang dihasilkan melalui proses ekstrak daun stevia amat sesuai untuk penghidap kencing manis..ianya mudah dibawa ke mana sahaja oleh pengguna sebagai bahan manisan gantian..setiap botol Pemanis Stevia ini dianggarkan dapat digunakan sehingga 300-400 hidangan..

      Antara Kelebihan Stevia :

  • Menurunkan kadar kandungan gula yang tidak diperlukan dalam darah..
  • Melawaskan kencing dan sistem perkumuhan..
  • Menurunkan tekanan darah tinggi..
  • Membunuh bakteria..
  • Membunuh kulat..
  • Membunuh virus..
  • Mengurangkan keradangan..
  • Mengurangkan berat badan..
  • Merawat luka terbakar..
  • Mengelakkan masalah diabetes..

Haa, macam best kan Gula Stevia ni..kalau nak tahu best ke tak korang kena la cuba..aku cuma tolong share je ape yang baek untuk kita kongsi bersama..cewaaahhh sweet betul ayat aku kan..ehehehe..lagipun tak mahal..sebotol tu cuma RM20..apa sangat la RM20 nak dibandingkan dengan kesihatan kita..kan korang kan?





Kalau berminat nak cuba, contact nombor ni ye..013-9725686.. siap besor gajah lagi aku bagi nombor tepon..takot korang tak nampak..ehehehe..jom tukar gula harian kita kepada Gula Stevia dan kita sihat sama-sama..;)


No comments:

Post a Comment