Wednesday 1 July 2015

Syafiq & Erin - Akad Nikah

Hai

Ermm. Aaaa. Ermmm. Tak tau nak mula dari mana. Dah 100 hari woi aku kawen. Dah 100 hari jadi bini orang (korang ingat pantang je ke ada 100 hari? Hahahaha). Punya berhabuk baru nak buat entry. Memula dah malas dah tapi pikir balik, up jela. Esok senang anak cucu nak tengok opah ngan atuk diorang masa tengan sweet-sweet. Ku gagahkan jugak la scroll album kawen yang ada berjuta-juta lemon gambar tu. Berpinar bijik mata tengok gambar sendiri. Wakaka.

Persiapan sebelum kawen, malas nak cerita. Sebab masa tu aku nampak macam orang gila. Serabai kot. Semua benda nak kena siapkan just to make sure everythings gonna be perfect. Malangnya, tulang 4 kerat haku ni tak mampu nak realisasikan impian nak kawen ala anak pak jibby dan mak mah. Redha jela dengan apa yang termampu. Dah last minit tu pikir asalkan semua berjalan lancar dan husband aku tak kelu lidah nak akad nikah sudah la. hehehe. Tenkiu penduduk kampung sebab tolong rewang setelkan semua benda last minit macam goodies, bunga telur dan macam-macam. Tanpa korang mesti aku meroyan.

Aku akad nikah lepas isya'. So lepas je magrib, mak andam dah sampai depan rumah. Kali kedua dalam hidup rasanya nak pakai mekap tebal. First time masa jadi bidang terjun dedulu (aku malas nak link ke sini sebab masa tu aku gemok, hahahaha) Benda paling tak suka bila kena make up, nak tengok hasil. Takot la kang make up macam opera cina. Nak akad nikah, majlis simple suci murni camtu taknak la make up over kenzz.



Lepas je isya', family syafiq sampai. Masa ni rasa tak keruan dah. Ikut aku yang gelojoh ni, time tu dah nak keluar duduk atas pelamin. Hahaha. Tapi penasihat aku semua suruh tunggu tok kadi dulu. Jangan nampak nau tak sabar nak jadi bini orang. Ok baik baik. Aku rileks-rileks bergelak ketawa dalam bilik dulu. Masa jenguk kat luar, dah penuh orang dalam rumah aku yang sekangkang kera tu. Nervous gila nak keluar sebab masa tu aku dapat rasa semua orang dok tunggu nak tengok aku. Pastu aku rasa make up aku tebal. Huhuhuhu.

Ikutkan nak duduk atas pelamin tapi sebab keluar bilik lambat dan tok kadi dah sampai, kena duduk sini jela. Huhuhu
Masa ni walaupun bukan aku yang nak akad nikah, macam semput-semput nafas jugak la. 
Aku terima nikahnya. Sah je, baru rasa boleh bernafas balik.☺


Eh, maaf kan la husband aku yang dah terlebih happy tu. Haha



Dedayang over. Thanks Aida, Kak Irin & Mira.

Family aku.
Family Syafiq. Ayah takde sebab tengah makan. Adik chik muka blur. Ibu dia happy terlebih. Hahaha
Ini kena ada. Syafiq besar bertemu Syafiq Jr.
Hai husband. I ♥ U. 
 Bila dah share banyak gambar, aku dah tak tau nak tulis ape. Kira setel la kot, Hahaha.
Sekian untuk cerita akad nikah. Next Part kita cerita pasal sanding ngan bertandang lak ok.

- Daa -

No comments:

Post a Comment