Friday 22 February 2013

Tutorial Remove Followed Blog


Cewah tajuk macam educated bila guna perkataan "T.U.T.O.R.I.A.L"..hahaha..okey, entry ni sesuai di baca oleh blogger-blogger noob macam aku..(lagi skali nak gelak) hahahahaha..okey, stop!! hamboi, kalau bab gelakkan orang, suka..seperti yang dah terang lagi bersuluh tu, harini saya akan mengajar kawan-kawan noob sekalian untuk remove blog yang kengkawan noob follow, tapi dah lama berabad berhabuk dia tak update..walaupun aku sebenarnye takde la follow ramai orang, tapi aku agak rimas bila nengok nama blog yang takde ke funtionnya dalam list blog yang aku follow..

Aku tanye la sifu blogger kat office yang konon dah lama gila ada blog..lepas dah godeh dia kata, "oo ni template baru, tak tau r camne nak delete dah.." what?? takpe-takpe..aku tak putus asa..aku pun google la camne caranya..tapi banyak yang cakap klik button Manage sebelah button Add..celah mane button manage?? damn.. setelah hampir-hampir aku hempok laptop ni sebab geram sangat, baru la tau caranya..meh aku share sket..orang kata tak baek kedekot ilmu..:)


Langkah 1 : Pergi ke Blogger Dashbord
nampak tak kat tepi sebelah kanan tu ade icon untuk Manage Reading List? ok klik situ..

 Langkah 2 : Manage Blog
bila dah klik tadi, keluar la page ni..pandang sebelah kanan, nampak perkataan Setting tu kan? klik..

 Langkah 3 : Sila lah kick mana yang tak berkenaan
nanti keluar la pop-up ni..sila klik Stop following this site..(tapi kadang-kadang sebelum keluar macam ni, dia ada suruh login dulu..yang tu ikot suka hati korang la nak login guna google ke twitter ke atau apa-apa pilihan yang dia bagi)

Settle..senang je kan..lepas ni jangan noob sangat..LOL!

No comments:

Post a Comment