Monday 6 May 2013

PRU 13


Selamat Pagi. Selesai dah semua. Keputusan pun dah dapat. Ada yang happy tepuk tangan, ada yang monyok tunduk muka (tapi hari ni aku monyok sebab MB Perak tak isytiharkan cuti, uhukhuk). Takpe la, nama pun bertanding. Adat la kan menang ke kalah. Yang dah menang, dah dapat mandat tu, buat la leklok, jangan la sampai rakyat hilang percaya pulak. 5 tahun tu bukan kejap. Buktikan pilihan kami semua tak silap. Hidup BN! Eh? Over pulak, hahaha. Apapun aku teruja gila nak mengundi semalam sebab ni first time galas tanggungjawab besar tentukan masa depan negara. Cewah gedik bebeno gayanya.

Dah setel semua ni rasa lega sikit. Kalau tak, bukak facebook, selak surat khabar, on TV, semua nak cerita pasal pilihanraya. Berkempen. Manifesto dan seangkatan dengannya. Kadang-kadang naek fedup. Aku bukak TV nak tengok cerita kot. Haih. Akhirnya, semua dah setel. Lega. Lepas ni boleh hidup macam orang normal balik. Yeayyy!

Apa yang aku suka pasal pilihanraya, perang bendera. Meriah tengah pekan jap. Seronok weh, kalau jalan tengahari buta pun takpe sebab dah jadi redup. Pastu jumpa la roket, meriam, kereta kebal tepi jalan. Hebat sungguh rasanya. Kerjasama, tolong-menolong pun up selevel bila sampai musim pilihanraya ni. 

Tapi yang tak best bila ada gadoh sana sini. Dekat kampung aku sehari sebelum pilihanraya bergaduh jugak bila orang PKR yang dok angkat banner tepi jalan bertembung dengan puak konvoi bermotor BN. Ala senang cerita lebih kurang kes flashmob kat Ipoh tu la. Semua nak ikot hati. Yang baran tu baran lah, yang alim bertudung labuh bagai tu patut ke nak menyumpah seranah memaki hamun? Tepuk dada tanya selera. Benda dah lepas buat pengajaran.

redup..
tu dia helikopter..(abaikan pokok yang menghalang tu, aku malas nak cari angle menarik)
so sweet..PAS maen love love gitu..
semua korang nak free..kencing pun kena bayar 30sen kot..
yang ni hampeh..2, 3 kali lampu hijau aku takleh jalan lagi..grr!
sempat la aku melayan makan free kat sini..terima kaseh daun keladi..
dan semalam adalah hari jari dan tangan se-Malaysia dengan hashtag #PRU13 atau #GE13 dekat instagram..aku pun taknak ketinggalan..gigih paksa orang laen join..hehehe
DUN
PARLIMEN

Selamat maju jaya dan selamat mentadbir pada yang menang. Pada yang kalah cuba lagi 5 tahun akan datang. Kalau nak tengok sendiri keputusan yang lebih detail, sila klik sini.


No comments:

Post a Comment