Thursday 2 May 2013

Udang!


Hai. Seronok bercuti semalam? Apa pengisian cuti Hari Buruh korang semua? Confirm ramai yang tidur sampai tengahari kan? Haih korang ni, asal cuti je tidur, asal cuti je tidur. Cuba la buat aktiviti mencabar sikit. Baru la bermakna sikit hari cuti tuh! (mentang-mentang la tak tidur lebih semalam kan, hehe). Nak tau aku pergi mana semalam? Haaa, aku pergi sini…





Tak payah teka pun dah tau kan. Sebab hint tu dah terang lagi bersuluh. Jadinya, pengisian hari cuti aku ngan bebudak ni adalah memancing udang. Kalau nak ikutkan aku bukan la spesies yang minat memancing pun. Tapi sebab nak mengelakkan terperuk kat rumah sambil dapat release tension (konon macam tension sangat), ini lah hasilnya. Tempat mancing udang ni kat Gopeng. Sejam RM10, sewa joran lak RM5 satu.


Mangsa pertama. Nampak macam besar kan? Sebenarnya saiz dia lebih kurang besar kelingking aku je. Jadi lepas balik sebab nak makan pun tak sampai hati kecik-kecik camni. Lepas tu, inilah hasil pertama yang betul-betul memberangangkan. Tadaaaaaaa.

abaikan muka terlebih happy tu ye..


Haa nak tau kenapa gambar aku dengan kak awien je? Sebab nak buktikan kitorang dah berjaya pecahkan rekod telur ayam masa pergi candat sotong dulu. Hehehe






Sambil mancing ni boleh la kitorang layan alam sekitar yang nyaman dan dingin ni. View boleh tahan la sebab tepi hutan, tepi gua. Sejuk mata memandang.


Hasil 2 jam. Jadi la dari takde langsung kan. Kalau ikotkan masa ni masing-masing tak puas lagi, tapi sebab dah tak mampu nak membayarnya, kitorang beransur pulang la. Baru tau seronok rupanya mancing ni (tu pun kalau dapat hasil la). Lepas ni dorang ajak mancing kat sungai lak. Boleh la try. Nanti aku update untuk korang semua ye. Bye. 

No comments:

Post a Comment