Thursday 20 September 2012

Sempurna


Assalamualaikum..

Pernah tak korang rasa atau terpikir yang korang masih mencari kesempurnaan dalam pilih partner hidup? lagi-lagi yang tengah bercinta tu, yang tengah sweet sour n bajet saham naek mencanak-canak tu..pernah tak?? 

Kalau ikot pendapat aku, kesempurnaan tak perlu di cari kalau diri sendiri pun tak sesempurna mana..even aku sendiri pun dulu berangan kalau ade boyfren nak yang hensem, yang kaya, yang masyuk, yang lebih semua-semua (ini duluuuuu ye..sekarang takde masa nak pikir camtu)..last-last amek kau, frust menonggeng makan hati atas pilihan sendiri..sobs..sobs..apa boleh buat..

So, aku belajar dari pengalaman..sekarang aku cuma cari kesempurnaan hati..aku sedar aku pun bukan diva nak memilih..aku bersyukur dengan apa yang ada..aku cuma berharap setinggi gunung supaya dia boleh paham aku, ada ngan aku masa susah dan senang..aku jugak berharap setinggi gunung dia boleh terima ketidaksempurnaan aku..aku selalu ingat orang cakap, "semakin banyak kau mencari kesempurnaan, semakin banyak kekurangan yang kau temui.." 

Bila ramai yang kecoh tanya pasal jodoh aku, aku tak heran pun..cuma rimas sket..rimas bila orang sebok nak judge aku dan kata aku terlalu memilih..wtf?? aku bukan memilih, cuma belum terpilih olehNya untuk seiringan ngan kengkawan yang dah selamat bina masjid tu..korang boleh beza kan konsep MEMILIH dan TERPILIH tu..

Aku bukan secantik Balqis, tidak setulus Zulaikha, tidak semulia Siti Khadijah, tidak segigih Siti Hawa, tidak setabah Fatimah, apatah lagi sesuci Mariam..aku hanya aku..

sekadar gambar hiasan..:)

2 comments:

  1. hei2..kate nak bagi dak matahari tu sorang satu...mane hahh??

    ReplyDelete
  2. hahahaha..begitulah niatnye..tp xde mase nak membuatnye..sabar ye..:P

    ReplyDelete